dropshipping jako sprzedaż bez magazynu
Fot. Pexels.com

Dropshipping staje się coraz popularniejszą formą na prowadzenie swojego biznesu. Jest to metoda na to, jak prowadzić swój sklep internetowy bez magazynu, która nie wymaga inwestowania większych środków pieniężnych. Jak zacząć sprzedawać przez Internet? To znacznie prostsze niż myślisz! Przeczytaj nasz artykuł i załóż swój własny sklep internetowy.

Czym jest dropshipping?

Dropshipping jest formą sprzedaży internetowej produktów bez potrzeby posiadania własnego magazynu. Nazywany jest modelem logistycznym, w którym do przechowywania określonych produktów wykorzystuje się stany magazynowe współpracującego z nami dostawcy. W takiej sytuacji nie ma potrzeby samodzielnego budowania magazynu i zatowarowania. Natomiast, aby móc w pełni uruchomić dropshipping, w tym celu należy założyć sklep internetowy, który będzie stanowić główny kanał sprzedażowy. Całość działań od strony logistycznych zostaje przerzucona na dystrybutora, a my zajmujemy się sprzedażą i promowaniem towarów za pomocą różnych grup internetowych, płatnych reklam czy mediów społecznościowych.

dropshipping jako sprzedaż bez magazynu
Fot. Pexels.com

Zalety dropshippingu

Dropshipping wbrew pozorom nie jest skomplikowaną formą prowadzenia sprzedaży internetowej. Opierając się na kilku krokach, można w łatwy i komfortowy sposób uruchomić biznes. Dużym atutem tej formy działalności zarobkowej jest niski wkład własny, czyli nie ma potrzeby inwestowania sporych środków finansowych, aby zacząć zarabiać. Inną zaletą jest możliwość magazynowania produktów u dystrybutora, dzięki czemu brak jest kosztów związanych wynajmowaniem powierzchni przeznaczonej na przechowywanie produktów.

Jak zacząć sprzedawać?

Proces od pomysłu na założenie sklepu internetowego z wykorzystaniem dropshippingu jako modelu logistycznego, po rozpoczęcie sprzedaży trwa stosunkowo krótko i nie wymaga inwestowania ogromnych środków finansowych. Wszystko można zrobić w kilku prostych krokach, które wymagają spełnienia formalności związanych z wyborem dystrybutora i założeniem sklepu internetowego.

Krok 1 – Wybór dystrybutora

W pierwszej kolejności należy wybrać określonego dystrybutora, czyli nawiązać współpracę z firmą, której towary będziemy sprzedawać i promować. Już na tym początkowym etapie ustalane są szczegóły związane ze sprzedawanym później asortymentem. Osoba prowadząca swój sklep internetowy ma tutaj szerokie pole do wyboru. Mogą to być produkty elektroniczne, akcesoria czy zabawki dla dzieci. Można również ustalić, czy będą to różnorodne towary, czy specjalnie wyselekcjonowany zestaw produktów. Podczas wyboru rodzaju asortymentu, warto wcześniej przeanalizować najważniejsze raporty sprzedażowe dotyczące branży ecommerce. Dropshipping, jako przewodni model sprzedażowy znajdziemy w setkach firmy w całej Polsce.

Krok 2 – Załóż sklep internetowy

Tak naprawdę tutaj zaczyna się cała zabawa. Założenie dobrego sklepu internetowego, który będzie służył jako miejsce prezentacji produktów niekiedy stanowi wyzwanie. Podczas jego tworzenia ważne nie są jedynie aspekty techniczne strony, ale również wizualne, jak i pod kątem treści. Tutaj nieoceniona może okazać się pomoc doświadczonego w tym zakresie copywritera, który pomoże przygotować kreatywne i angażujące odbiorcę opisy. Warto też zastanowić się nad metodami marketingowymi i stworzenie kampanii reklamowych, które pozwolą w niedalekiej perspektywie czasowej zoptymalizować Twój biznes.

dropshipping jako sprzedaż bez magazynu
Fot. Pexels.com

Krok 3 – Wybór i podpisanie umowy z dostawcą

Po przygotowaniu strony internetowej pod sprzedaż produktów można przejść do kolejnego etapu, jakim jest podpisanie umowy z dostawcą. Dropshipping wymaga spełnienia kilku formalności, a jednym z nich jest stworzenie i zawarcie dokumentu określającego warunki współpracy pomiędzy stronami, co w efekcie pozwala zacząć działania mające na celu sprzedaż pozyskanych od dystrybutora towarów.

Krok 4 – Dodawanie produktów do sklepu internetowego

Jest to ostatni etap, aby móc zacząć działać. Skoro mamy już nawiązaną współpracę z dystrybutorem, gotowy sklep internetowy i podpisaną umowę z dostawcą, możemy dodać produkty do naszej witryny. Zazwyczaj listę produktów wraz z podstawowymi informacjami o nich oraz ceną otrzymujemy od współpracowników. Naszym zadaniem jest umieszczenie oferty produktowej w sklepie internetowym, stworzenie unikalnych opisów i można zaczynać aktywną sprzedaż.

Podsumowanie

Dropshipping jest modelem sprzedaży internetowej, która staje się coraz bardziej popularną formą na dodatkowy zarobek bądź stały zarobek. Stworzenie działalności odbywa się w czterech krokach, po których można rozpocząć aktywną sprzedaż za pośrednictwem różnych kanałów sprzedażowych.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here